لوگوی انجمن

انجمن مالی ایران

مخاطب هدف ما آحاد جامعه هستند

در مجموع هدف برگزاری این دوره آشنایی مدیران شهرداری‌های کل کشور در خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری و نحوه مشارکت افراد مختلف در صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه نهضت تامین مالی شهر، رحیم زارعی کارشناس مسئول مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار در کارگاه «آشنایی مدیران شهرداری با ساختار صندوق‌های سرمایه‌گذاری» ضمن تشریح اهداف برگزاری این کارگاه گفت:  در مجموع هدف برگزاری این دوره آشنایی مدیران شهرداری‌های کل کشور در خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری و نحوه مشارکت افراد مختلف در صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. اینکه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم چه آیتمی است و چه مزایایی دارد از جمله اهدافی است که ما در این جلسات دنبال می‌کنیم.
وی آشنایی مدیران مختلف شهرداری با این حوزه را از جمله اهداف دانست و افزود: اینکه اگر شهرداری به تامین مالی برای انجام پروژه‌های خود نیاز دارد، از کدام ساختار صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند استفاده کند در این جلسات ارائه شد همچنین    بررسی مزایا و معایب و ارائه راهکار برای بهتر اجرایی ساختن پروژه‌ها مخصوصاً با مشارکت عموم مردم جامعه از دیگر مباحث مطرح شده بود.
کارشناس مسئول مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مباحث و سرفصل‌های مطرح شده در این کارگاه‌ها گفت: باید بگویم که ما در خصوص انواع ساختار صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اینکه از چه اجزایی تشکیل شده، نحوه کارکرد این صندوق‌ها، چه کسانی واجد شرایط شرکت یا سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها هستند، ساختار صندوق‌ها تا چه اندازه می‌تواند بزرگ شود و رشد کند، صندوق‌های موجود در بازار چه میزان دارایی تحت مدیریت دارند، تعداد صندوق‌های موجود در بازار، مقایسه وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری با بازارهای جهانی که مثلا کشورهای دیگر در این حوزه تا چه میزان در مورد صندوق‌ها کار کرده‌اند، ما از چه سالی در این صندوق‌ها شروع به کار کردیم، وضعیت فعلی ما چیست و چشم‌انداز آتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری چه چیزی می‌تواند باشد از مواردی بود که در این جلسه در خصوص آن صحبت کردیم.
زارعی در ادامه به مخاطب هدف این جلسات اشاره کرد و افزود: به صورت کلی مخاطب هدف ما آحاد جامعه هستند. افرادی که به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سهام و بورس تمایل دارند، به دنبال تامین مالی از طریق بازار سرمایه هستند. البته این موضوعات می‌تواند مورد استفاده شخصی مدیران شهرداری هم باشد. ما در این جلسه توضیح دادیم که این سرمایه‌گذاری چه مزایایی دارد و چه فعالیت‌هایی می‌توانند در این حوزه داشته باشند.
 در پایان خاطرنشان کرد: بطور خلاصه اگر بخواهم به موضوعات مطرح شده در این کارگاه اشاره کنم باید بگویم که سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در صندوق می‌تواند برای آحاد جامعه که اطلاعات کافی و لازم را ندارند، خیلی مفیدتر از این باشد که خودشان اقدام به سرمایه‌گذاری مستقیم کنند. دوما صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند یک تامین مالی کاملا پایدار با ریسک حداقلی باشد.

منبع: munifin.ir