لوگوی انجمن

انجمن مالی ایران

صندوق های املاک و مستغلات متحول کننده بازار مسکن

مهدی یاربد رئیس اداره امور نهادهای مالی و خدمات دهنده، در کارگاه آموزشی « شناخت کلی صندوق‌های سرمایه گذاری» نهضت تامین‌مالی شهر، بر شناخت کلی صندوق‌های سرمایه گذاری و جایگاه آن در بازار سرمایه تاکید کرد و افزود: امروز در این کارگاه آموزشی، مدیران ارشد و کارمندان شهرداری با صندوق های سرمایه گذاری و چگونگی جایگاه آن در بازار سرمایه و مکانیزم اجرای آن آشنا شدند. یکی از اهداف برگزاری این کارگاه این است که شهرداری ها با شناختی که از صندوق های سرمایه گذاری پیدا می کنند بتوانند صندوق های سرمایه گذاری مورد نظر خود را برای تامین مالی خود انتخاب کنند.
به گزارش ستاد خبری همایش و نمایشگاه نهضت تامین مالی شهر؛ کارگاه آموزشی  «شناخت کلی صندوق های سرمایه گذاری» از سلسله کارگاه‌های همایش و نمایشگاه «نهضت تامین‌مالی شهر» عصر امروز ـ چهارشنبه۲۲ آذرـ با ارائه‌ی «مهدی یاربد» رئیس اداره امور نهادهای مالی خدمات دهنده و با حضور شهرداران، اعضای شوراهای شهر، مدیران و معاونین اجرایی و مالی شهرداری‌ها همچنین کارشناسان حوزه شهری، اقتصادی، امور مالی و پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.

رئیس اداره امور نهادهای مالی و خدمات دهنده با بیان اینکه صندوق های املاک و مستغلات یکی از ابزارهای متحول کننده در بازار مسکن است، تصریح کرد: صندوق های املاک و مستغلات یکی از ابزارهایی است که به راحتی می تواند حجم بالایی از سپرده های مردم را به خود جذب و از این طریق بازار مسکن را با یک تحول اساسی مواجه کند.

وی افزود: صندوق زمین و ساختمان از قبل وجود داشته است ولی از عمر صندوق املاک و مستغلات یکسال بیشتر نمی گذرد.

یاربد اظهار داشت: هنوز جایگاه دو صندوق املاک و مستغلات و زمین و ساختمان به خوبی تدوین نشده است و خیلی از شهرداری ها به این سمت نیامدند تا از این دو ابزار استفاده کنند، زمانی که در بخش صندوق های سرمایه گذاری مشغول به کار بودم تنها نهادی که این قضیه را به طور جد دنبال می کرد شهرداری مشهد بود و درخواست دیگری از این همه شهرداری که در کل کشور وجود دارد نداشتیم. به نظرم هنوز آشنایی لازم در خصوص صندوق های سرمایه گذاری در کشور وجود ندارد و برگزاری همایش نهضت مالی گامی موثر در جهت شناساندن صندوق های سرمایه گذاری است‌.

در ادامه این کارگاه آموزشی، کلیات شناخت صندوق های سرمایه گذاری و جایگاه آن در بازار سرمایه و مکانیسم اجرای صندوق های املاک و مستغلات و چگونگی تاسیس آن تشریح شد.

منبع: munifin.ir