لوگوی انجمن

انجمن مالی ایران

صندوق های سرمایه گذاری راهکاری مناسب برای تجهیز منابع مالی مورد نیاز از عموم مردم

راضیه صباغیان معاون توسعه ابزارها و نهادها گروه مالی کاریزما در کارگاه آموزشی « صندوق های سرمایه گذاری» نهضت تامین‌مالی شهر، بر آشنایی مدیران و نهادهای مالی و سرمایه گذار با انواع صندوق های سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: امروزه صندوق های سرمایه گذاری یکی از مباحث مهم در بازار سرمایه ایران است که اخیرا مطرح شده است اما این مبحث در جهان سابقه‌ای ۱۵۰ ساله دارد. در واقع صندوق های سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی توانسته جایگاه خود را  در بازار سرمایه تثبیت کند.
به گزارش ستاد خبری همایش و نمایشگاه نهضت تامین مالی شهر؛ کارگاه آموزشی «صندوق های سرمایه گذاری» از سلسله کارگاه‌های همایش و نمایشگاه «نهضت تامین‌مالی شهر» عصر امروز ـ سه‌شنبه۲۱ آذرـ با ارائه‌ی «راضیه صباغیان» معاون توسعه ابزارها و نهادها گروه مالی کاریزما و با حضور شهرداران، اعضای شوراهای شهر، مدیران و معاونین اجرایی و مالی شهرداری‌ها همچنین کارشناسان حوزه شهری، اقتصادی، امور مالی و پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.
صباغیان در این کارگاه به معرفی انواع صندوق های سرمایه گذاری از دیدگاه سرمایه گذاری و تامین مالی پرداخت.
وی با بیان اینکه  برخی سرمایه گذاری ها بدون اطلاعات و آگاهی های لازم در جامعه صورت می گیرد، افزود: اگر فرهنگ سرمایه گذاری به سمت بازار سرمایه هدایت شود به سرمایه گذاری آگاهانه و جلوگیری از کلاهبرداری های فعلی منجر خواهد شد.
صباغیان تصریح کرد: این امر به حفظ منابع مردمی و ایجاد اعتماد در بحث سرمایه گذاری کمک شایانی می کند اگر سرمایه گذار بداند در چه حوزه هایی نیاز است که در جامعه سرمایه گذاری کند و با صندوق های سرمایه گذاری که یک سرمایه گذاری غیر مستقیم محسوب می شود آشنا شود، آن زمان می توان گفت که سرمایه گذار در بحث بازار سرمایه موفق عمل کرده است.
وی با اشاره به اینکه صندوق های سرمایه گذاری راهکاری مناسب برای تجهیز منابع مالی مورد نیاز از عموم مردم هستند، افزود: نیاز است تا سرمایه گذران با انواع صندوق های سرمایه گذاری، ویژگی ها و مزایای آنها آشنا شوند، شناخت این نیازها باعث ایجاد فرصت های طلایی در بازار سرمایه و استفاده از صندوق های سرمایه گذاری خواهد شد.
معاون توسعه ابزارها و نهادها گروه مالی کاریزما اظهار داشت: صندوق های سرمایه گذاری یکی از مباحث مهم در بازار سرمایه ایران است که اخیرا مطرح شده است اما این مبحث در جهان سابقه‌ای ۱۵۰ ساله دارد. در واقع صندوق های سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی توانسته جایگاه خود را  در بازار سرمایه تثبیت کند.