لوگوی انجمن

انجمن مالی ایران

تمرکز سه صندوق‌های مالی بیشتر روی تامین مالی شهر است

در نخستین روز از برگزاری «همایش نهضت تامین مالی شهر » کارگاه آموزشی با عنوان «صندوق» با حضور جمعی از مدیران و معاونان اجرایی و مالی شهرداری‌ها و شورای شهر، کارشناسان حوزه شهری، اقتصادی، امور مالی و پولی و بانکی در سالن‌ نشست‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری «همایش و نمایشگاه نهضت تامین مالی شهر»، بهنام چاووشی مدیر عامل شرکت سبد بازده مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کارشناس بازار سرمایه در نشست تخصصی صندوق با اشاره به تنوع روش‌های تامین مالی اظهار کرد: به طور قطع شهرداری‌‌ها در حوزه‌‌های مختلف، فرصت‌‌های تامین مالی متعددی دارند و موضوع ما در این کارگاه آموزشی قسمت‌‌های مختلف سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری که توسط سازمان بورس و بازار سرمایه طراحی و تدوین شده است همان فلسفه وجودی است که سازمان بورس در تامین سرمایه دارد و مربوط به راهکارهای تامین مالی مختلف این موضوع است افزود: مجموعه‌‌های شهرداری اعم از پروژه‌‌های توسعه و پروزه‌‌های ساختمانی و راهسازی که همسو هستند، در این کارگاه ها با هم مرتبط می شوند و این دوره می تواند کاملا کاربردی باشد.  

چاووشی اظهار داشت: درواقع صندوق‌ها منافع مجموعه شهرداری و منافع ملی را تامین می‌کنند، ولی چون موضوع، گسترده  و در این دوره مبسوط می‌شود، به طور قطع با تعاملاتی که بعد از این دوره بین شهرداری و سازمان بورس کشور به وجود بیاید، تعاملات بیشتری امضا بشود می‌‌تواند کمک کننده باشد.

چاوشی با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی شیوه‌‌های تامین مالی صندوق‌های سرمایه‌گذاری که می‌‌تواند به شهرداری‌‌ها کمک کند مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: در سال‌‌های اخیر شاهد بودیم که عموم جامعه دنبال صندوق‌های سرمایه‌گذاری بودند و در اکثر شعب بانک‌‌ها صندوق‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد که بیشتر آحاد جامعه با صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنا هستند و به نوعی، بسیاری از دوستان در صندوق سرمایه‌گذاری از طریق شعب بانک‌‌ها سرمایه‌گذاری کردند.

وی خاطرنشان کرد: در همان ساختار ما ابزاری داریم به نام صندوق سرمایه‌گذاری زمین ساختمان، صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستقلات داریم که تمرکز اصلی این سه صندوق سرمایه‌گذاری روی تامین مالی است.

وی در ادامه افزود: ما در این دوره قصد داریم در وهله اول مردم را با صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنا کنیم تا این آشنایی منجر به مشارکت بیشتر مردم برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌‌های عمرانی شهر شود.

«همایش و نمایشگاه نهضت تامین مالی شهر»، بیست‌ویکم تا بیست و چهارم آذر ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: munifin.ir