لوگوی انجمن

انجمن مالی ایران

در بورس تهران برگزار شد: نشست تحلیل صنعت دارو در تالار شیشه‌ای

ه گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، این نشست در ساختمان بورس تهران و با همت ماهنامه بورس و معاونت ناشران و امور اعضای این شرکت برگزار شد. تعدادی از مدیران ارشد شرکت و هلدینگ‌‌های دارویی ازجمله شرکت‌های تیپیکو، شفا، سینادارو، گروه داروسازی عبیدی، آنتی‌بیوتیک سازی ایران و …، همچنین تحلیلگران فعال در حوزه صنعت دارو از شرکت‌های کارگزاری بانک صنعت و معدن، گروه مالی کیان، گروه مالی فیروزه، تأمین سرمایه بانک مسکن، گروه مالی کاریزما، سبدگردان فارابی و … در آن حضور یافتند و مطالب مفیدی را در قالب گزارش‌هایی تحلیلی و جلسه پرسش و پاسخ ارائه و مبادله کردند.

علی نمکی، سردبیر ماهنامه «بورس» در ابتدای نشست تحلیل صنعت داروسازی ضمن تبریک هفته جهانی سرمایه‌گذار گفت: صنعت دارو در کشور شامل سه بخش «مواد اولیه»، «Finished Product یا محصول نهایی» و «توزیع و پخش» است و  محور گفت و گوی این جلسه، بخش “محصول نهایی” در این صنعت است.

دبیر انجمن مالی ایران، هدف از برگزاری نشست‌های تحلیلی و گفت و گوی رودررو میان شرکت‌های هر صنعت و تحلیلگران آن حوزه را بالا بردن شفافیت در بازار سرمایه و ایجاد مفاهمه میان هر دو طرف عنوان کرد و ادامه داد: به دنبال آنیم شرایطی فراهم شود که از یک سو، واقعیت‌های آن صنعت از نزدیک توسط تحلیلگران درک شود و سویی دیگر، شرکت‌های فعال در این صنعت با دغدغه‌های تحلیلگران بیشتر آشنا شوند.

لازم به ذکر است موضوعاتی همچون آخرین وضعیت نرخ‌گذاری صنعت دارو‌، سیاست‌های ارزی دولت و تخصیص ارز شرکت‌ها‌ در این صنعت، وضعیت سرمایه در گردش در صنعت دارو، بازارهای صادراتی، اثرات طرح دارویار، تغییرات حاشیه سود‌، چالش‌ها و آینده صنعت و … ازجمله محورهای این نشست بوده است.

منبع: بورس تهران