لوگوی انجمن

انجمن مالی ایران

نشستی دیگر با موضوع (اتریوم:بلاکچین عمومی وقراردادهای هوشمند)توسط کمیته مالی و فناوری اطلاعات

نشستی با موضوع (اتریوم:بلاکچین عمومی و قردادهای هوشمند) با سخنرانی جناب اقای دکتر حسین بیانی {دکترای فیزیک کاربردی از دانشگاه کیوشو زاپن محقق حوزه اِکونوفیزیک<Econophysics>در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۵توسط کمیته و فناوری اطلاعات برگزار گردید.

در جلسه مذکور موارد زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اتریوم را به عنوان پلتفرمی در نظر بگیریم که هر کس در هر جای دنیا فارغ از هر نژاد و ملیتی اجازه اجرای برنامه های کاربردی را میدهد.

از آنجایی که این برنامه ها دیگر از سرورهای متمرکز استفاده نمی کنند از آن هــا به عنوان برنامه های غیر متمرکز(دی اپ-Dapp)یاد می شود.

اتریوم توسط خالق آن،ویتالیک بوترین یا تیمش کنترل نمی شود.اگر چه آنهــا می توانند به توسعه شبکه کمک کنند وتاثیراتی روی آن داشته باشند،اما تا زمانی که جامعه موافق نباشد هیچگونه تغییری روی آن ممکن نیست.

قرارداد هوشمند کدی است که روی بلاک چین فعال می شود تا نیاز به واسطه ها شرایط یک توافقنامه بین دو طرف را بررسی و اجرا کند. زمانی که یک قرارداد هوشمند بر روی یک بلاک چین آزاد مثل اتریوم اجرا شود،دیگر قابل توقف نیست و هیچ کس نمی تواند جلوی اجرای آن را بگیرد. با قراردادهای هوشمند می توان برنامه ها و پروژه هایی را ساخت که بدون هیچ گونه واسطه و از کارافتادگی تا ابد به کار خود ادامه دهند.